کاربرد طب سوزنی در درمان کمردرد

طب سوزنی و سیاتیک

کمردرد یکی از شایعترین دردهایی است که باعث مراجعه افراد به پزشکان می شود وبر اساس آمار، نیمی از افراد بزرگسال در طول مدت زندگی خود آنرا تجربه می کنند. نشستن طولانی مدت، ضعف عضلات شکم، گودی مادرزادی کمر، افزایش وزن، انجام حرکات ناگهانی و حساب نشده، فقدان فعالیت ورزشی منظم، آرتروز و پوکی استخوان در سنین بالا از مهمترین دلایل بروز کمردرد مزمن است.

تاثیر طب سوزنی در درمان کمردرد

طب سوزنی می تواند نقش مهمی در کاهش یا برطرف نمودن کامل کمردرد داشته باشد. همچنین می تواند از شکل گیری کمردرد مزمن در آینده جلوگیری کند و برای درمان کمردرد طب سوزنی موثرتر از درمان های معمول و متداول است.

تحقیقات نشان می دهد که طب سوزنی به بدن کمک می کند تا بتواند با تولید استروئیدهای طبیعی موجب کاهش التهاب در سیستم مهره ای و با تحریک آزادسازی اندورفین باعث کاهش شدت کمردرد شود. بسیاری از افراد با استفاده از این روش نیاز کمتری به مصرف داروهای ضددرد خواهند داشت که این خود موجب کاهش تجربه عوارض جانبی ناشی از این داروها می شود.

دررابطه با درمان کمردرد باید متذکر شد علاوه بر درمانهای کلاسیک نظیر دارو درمانی با مسکن و ضد التهاب های رایج و گاها انواع کورتن ها که عمدتا در صورت مصرف طولانی مدت دارای عوارض جانبی بسیار می باشد.انجام طب سوزنی می تواند در بهبود کمردرد هایی از نوع اسپاسم عضلات و یا دیسک بین مهره ای کاملا موثر باشد.

طول دوره درمان کمردرد با طب سوزنی

طول دوره درمان با متد طب سوزنی بسته به شدت درگیری می تواندمتفاوت باشد . اما بطو معمول تعداد جلسات درمانی حدودا ۱۵ تا ۲۰ جلسه می باشد.

منبع: دانستنی های پزشکی. پارس دکتر.دکتر ساعتچی

دکتر محسن حسین زاده پاریزی پزشک -متخصص طب فیزیکی وتوانبخشی وفیزیوتراپی کرمان-چهار راه طهماسب آباد-ابتدای بلوار جهاد- ساختمان پزشکان جهاد-طبقه اول

Print Friendly

*